דלילת שיער

דלילות שיער בקרב נשים וגברים

לא רק גברים! גם לא מעט נשים סובלות בשקט בגלל שיער דליל ומשנות את התסרוקת כדי להסתיר דלילות או התקרחות. אולי אינכם יודעים, אבל ככול שמקדימים לפנות לטיפול, כך יגדלו הסיכויים לטפל בתופעה בהצלחה רבה יותר.

אנחנו רגילים לראות גברים צעירים עם שיער דליל שמגלחים את כל שיער ראשם כדי להתמודד עם מצב לא אסתטי זה, אבל מסתבר שדלילות שיער בקרב נשים גם היא לא כל כך נדירה, עד 5% מהנשים מתחת לגיל 30 ו-60% מהנשים מעל גיל 70 נפגעות מתופעה זו. אצל הגברים, כ-85% מהם יסבלו משיער דליל עד שיגיעו לגיל 50. וחלקם יתחילו לאבד שיער בגיל 21.

הסימן הראשון לאובדן שיער אצל גברים הוא מצח הולך וגדל, ואצל נשים זנב סוס שהולך ונעשה דקיק יותר. אצל הנשים הנשירה מתקדמת בקצב הדרגתי ואטי יותר מאשר אצל הגברים. אם אצל גברים דפוסי ההתקרחות הן דילול קו השיער הקדמי מעל למצח שהולך ומתרחב, אצל נשים, השיער מתדלדל מעל לכתר הראש.

מה גורם לאובדן השיער?

– גם אצל גברים וגם אצל נשים השיער מתדלדל בגלל מחזור גדילה מקוצר שבו השיער נשאר על הראש לפרק זמן קצר יותר. בנוסף, שיער דליל ודקיק זה לא מצליח להגיע לאורך השיער הרגיל.

– דלילות השיער של נשים רבות נגרמת בגלל גורם אנדרוגנטי, מרכיב גנטי חזק שעובר בירושה מהאם או מהאב. גורם זה יכול להתחיל אצל נשים כבר בגיל העשרה המאוחרות. ככול שנשירת השיער מתחילה מוקדם יותר, כך היא נוטה להיות חמורה יותר.

– ההתקרחות בדפוס הגברי נגרמת גם על ידי ההורמון DHT הגורם לזקיקי השיער להתכווץ. בסופו של דבר הזקיקים נעשים כל כך זעירים עד שהם לא יכולים להצמיח שיער כלל וכלל.

כיצד מטפלים בנשירת שיער של נשים?

מינוקסידיל היא תרופה שאושרה על ידי ה-FDA לטיפול באובדן שיער בדפוס הנשי. יש גם הממליצים על תוספי תזונה המכילים ברזל וסידן שיכולים לעכב את הנשירה.

צריך להתאזר בסבלנות כי התוצאות הבולטות יופיעו בדרך כלל לאחר כארבעה חודשים. תכשירי הטיפול בנשירת שיער נוטים לעבוד טוב יותר אם מתחיל בטיפול מוקדם יותר.

כיצד מטפלים בנשירת שיער של גברים

אין תרופה להתקרחות גברית, אבל תרופות מסוימות יכולות להאט אותה. מריחת תמיסת מינוקסידיל על הקרקפת או הזרקות של מינוקסידיל לקרקפת, יכולים לעזור לצמיחת שיער חדש. אבל ברגע שמפסיקים להשתמש בתכשיר, נשירת השיער חוזרת. יש הממליצים גם על גלולות פרופסיה או טבליות רוטס HR.

בנוסף, מלבד פתרונות הנעזרים בהשתלת שיער או בתוספות שיער, השוק מציע שתי שיטות נוספות:

– עצירת נשירת השיער ועידוד צמיחתו של שיער חדש באמצעות מסרק לייזר בעוצמה נמוכה.

– הסתרה זמנית של הדלילות על ידי סיבי טופיק מיקרוסקופיים שעשויים מקרטין ונתפסים על השערות באמצעות חשמל סטטי. לאחר החריפה סיבים אלה ייעלמו.