רופא שיניים

איך תדעו לבחור רופא שיניים שנכון לכם?

שיננית, אורתודנט, טיפולי שורש, סתימות ואסתטיקה. בחירת רופא שיניים אינה בחירה פשוטה ויש לבחור ברופא אשר עליו נקבל המלצות, ששמו הולך לפניו ושמחיריו סבירים.  אחת לכמה שנים כדאי לבדוק רופאים נוספים במידה וזה הקיים אינו עומדת בציפיותיכם.  בחירה נכונה ברופא שיניים מאפשרת לכם לשמור על שיניים בריאות ועל איכות החיים. איך לבחור מרפאת שיניים ורופא שמתאימים לצרכים שלכם? הבאנו לפניכם את כל הפרטים שיש לשים עליהם דגש במאמר זה.

תעודות, היתרים ופיקוח מקצועי של משרד הבריאות

במסגרת החיפושים אחר רופא שיניים שילווה את שגרת הטיפולים שלכם לאורך זמן, חשוב לוודא שמרפאתו אכן מוכרת על ידי משרד הבריאות וכפופה לפיקוח שלו. רק כך ניתן יהיה להבטיח שרופא השיניים שלכם שומר על כשירות מקצועית ועומד בתקנים הנדרשים לטיפול. בהקשר זה כדאי לברר מהי המומחיות של הרופא? האם הוכשר כאורתודונט? (מומחיות נפרדת לעצם היותו רופא שיניים המעניק טיפולים בשגרה) האם הוכשר לטפל בבעיות הקשורות למבנה העצם והאם הוא כירורג בהכשרתו? נושאים אלו חשובים לבחינה בעיקר כאשר מחפשים מרפאה שתלווה אתכם לאורך זמן.

מיקום וזמינות

טיפולי שיניים כרוכים באי נוחות ובחששות רבים, כאשר לאלו נלווים לעיתים קשיים תפעוליים כמו: איתור מקום חניה, שעות קבלה מוגבלות וזמינות גם בשעות שאינן שגרתיות. בשל סיבות אלו יהיה קשה מאוד להתמיד בשגרת הטיפולים. לכן אל תתפשרו, חפשו מרפאה המציעה חווית שירות נעימה, הזמינה עבורכם בזמנים שנוחים לכם. עם הזמן גם הפרטים השוליים ביותר יתרמו ליכולתכם להתמיד בטיפולים ולשמור על בריאות השיניים שלכם.

מעטפת שירותים

העדיפו מרפאת שיניים המתפקדת כ"בית חולים קטן לחלל הפה" בחרו רופא שיניים המפעיל בין היתר: שירותי מעבדה, טכנאים, שינניות, כירורגים, מומחים לטיפולי שורש ואורתודנטים. אם הנכם משפחה בצמיחה, העדיפו מרפאות שיניים המתמחות גם בטיפולי שיניים לילדים, וכמובן במידת הצורך טיפולי שיניים לבני גיל הזהב.

המלצות

ברוב אתרי האינטרנט של רופאי השיניים בישראל קיים דף המלצות המרכז את חוות הדעת מהשירות ואיכות הטיפול. המלצות אלו משקפות חוויות סובייקטיביות, אך יכולות ללמד אתכם רבות אודות חווית השירות ורמת הטיפול שתוכלו לקבל במרפאה. שימו לב לנושאים שעלו: האם האווירה במרפאה הייתה נעימה? האם השירות היה מהיר? היא ניתנו חלופות, שפגשו את התקציב של המטופלים והאם הפתרון שניתן אכן פתר את הבעיה? קראו בעיון את ההמלצות ואתרו מתוכן את התשובות לשאלות. במקרים מסוימים, תוכלו ליצור קשר עם המרפאה שמעניינת אתכם ולבקש לשוחח עם מטופלים שסבלו מבעיות דומות. כמו כן, הקלידו שם המרפאה או רופא השיניים במנועי החיפוש ונסו לאתר מידע אודותיו. (תביעות עבר, חוות דעת, מאמרים שפרסם וכדומה).

ביקור ראשוני במרפאה לבחינת האווירה

לאחר שגיבשתם רשימה של חמש או שש חלופות, קבעו מועד ביומן בו תוכלו לבקר במרפאות ולגבש חוות דעת ממקור ראשון. הקדישו לכך זמן ובקשו פגישת היכרות בה תפגשו את הרופא ותוכלו להתרשם מהאווירה במרפאה, מהיחס ומאיכות השירות. אלו הנושאים אליהם כדאי לשים לב בעת הביקור:
1. האם חדר ההמתנה נקי, מזמין ושקט?
2. האם השירות אדיב וללבי?
3. האם קיימת שמירה על פרטיות המטופלים?
4. האם הרופא קשוב לבעיות ויודע לתת מענה הולם לצרכים שלכם?
5. האם ניתנו לכם פתרונות מהירים?
6. האם התורים שהציעו לכם קרובים ועונים על הדרישות שלכם?
7. האם קיימים במרפאה שירותים משלימים והאם הם כרוכים במחיר?
לאחר שהתרשמתם מכל המרפאות – צמצמו את הבחירה למרפאת השיניים שענתה באופן הקרוב ביותר לציפיות שלכם.

לסיכום, בחירה נכונה של מרפאת שיניים תסייע להתמיד בשגרת טיפולי השיניים ולשמור על בריאות הפה. בחנו את תעודות הרופא והמומחיות שלו, את הזמינות והנגישות, מעטפת השירותים המוצעים, והסתמכו על המלצות. לסיום, בקרו במרפאת השיניים ורק אחר כך עשו בחירה מושכלת העונה על ציפיותיכם.

למידע נוסף על טיפולי שיניים, צרו קשר עם מרפאת שיניים ברעננה של ד"ר הולדר בטלפון 09-7722-014