טיפולי אסתטיקה

כך תצמצמי את מראה הצלוליט

גוף האדם הוא דינמי ומשתנה לאורך השנים ובין אדם לאדם. השינויים שעובר הגוף עם הגיל הם טבעיים ומובנים, אפשר לחבק אותם, אך ניתן גם לנסות למזער את השפעתם אם הם מפריעים לנו מבחינה אסתטית. כשמדובר על הגוף הנשי, הריונות ולידות, שינויים במשקל הגוף, הגיל ועוד יכולים לשנות את מראה העור והמרקם שלו. חשוב להבהיר – אין בכך סיכון בריאותי ואין סיבה להתבייש בכך, אך ניתן לטפל בהשפעות אלו אם הן מפריעות מבחינה אסתטית בדרכים שונות ויעילות.

הצלוליט – מהו בעצם?

צלוליט הוא הצטברות תאי שומן באזורים שונים בגוף מתחת לעור. תופעה זו יכולה להופיע בכל גיל ובמקומות שונים בגוף, בעיקר בירכיים אך גם באזור הבטן, הישבן והמותניים. תאי השומן מצטברים מתחת לעור כיוון שזרימת הדם לאזורים אלה איטית יותר והגוף מתקשה בפירוק השומנים. תאים אלה נותרים כלואים באזורים אלה ויכולים לגרום לתסכול רב בשל מראה עור בעל מרקם גושי וגלי.

מהם הגורמים להופעת צלוליט?

ישנם גורמים רבים לתופעה הנפוצה יותר בקרב נשים. בין הסיבות ניתן למנות גנטיקה, משקל עודף הגורם ליצירת תאי שומן רבים יותר שהגוף אינו מצליח לפרק, שינויים הורמונליים כמו היריון, לידה וגיל ההתבגרות ושינויים בזרימת הדם המשפיעה על יכולת הפירוק של תאי השומן. 

כיצד ניתן לטפל בצלוליט ביעילות?

לאורך השנים פותחו שיטות שונות במטרה לצמצם את הצלוליט, ועם התפתחות הטכנולוגיה בתחום ישנם טיפולים מגוונים ויעילים. לפני הטיפולים האקטיביים ידוע ששמירה על תזונה נכונה ופעילות גופנית יכולים לצמצם את התופעה לאורך זמן בשל הפחתה בשומן הנספג בגוף והגברת זרימת הדם. בכל אחד מסוגי הטיפולים אין מדובר בטיפול אחד בלבד, אלא נדרש זמן ונדרשת התמדה בדיוק כפי שפעילות גופנית חד פעמית אינה מביאה תוצאות. גם כאשר מטפלים בתופעה בשיטות מתקדמות וממוקדות, מומלץ להמשיך לשמור על משקל תקין ועל פעילות גופנית כדי למנוע את חזרת הצלוליט. הטיפולים הממוקדים כוללים מגוון שיטות:

מזותרפיה והמסת שומן – שיטה הכוללת החדרה של חומרים שונים אל העור באמצעות מחטים דקיקות במטרה לעודד את פירוק התאים השומניים ולייצר קולגן. זו שיטה פולשנית אך היא מתבצעת לאחר אלחוש מקומי במשחה.

עיסוי מערכת הלימפה – עיסוי זה גורם לזרימת דם מוגברת ובאופן זה לפירוק ולהמסת תאי השומן. עיסוי לימפטי מתבצע בעיקר באזור המטופל כדי לייעל את זרימת הדם במקום. העיסוי מתבצע באופן ידני או באמצעות מכשור כמו ואקום. היעילות של הוואקום נוצרת בעוצמתו ביחס לעיסוי רגיל אשר מקצרים את משך זמן הטיפול.

אולטרסאונד – שיטה המיועדת להמיס את תאי השומן ולפרק אותם באמצעות גלי אולטרסאונד. זהו טיפול לא פולשני אך ממוקד ויעיל המתמקד באזורים המבוקשים.

לייזר וגלי רדיו – שיטת טיפול ממוקדת המשתמשת בגלים אלקטרומגנטיים מדויקים, הגורמים לתגובה כימית של המסת תאי שומן באזורים המטופלים.