חלבון אחרי אימון

למה כדאי לאכול חלבון אחרי אימון? כל הטיפים לפניכם

זה זמן מה שהמודעות לפעילות גופנית ותזונה נכונה, התעוררו בקרב האוכלוסייה העולמית כולה. אנו מבינים שכדי להאריך ימים ובתנאים טובים, עלינו לשמור על הגוף שלנו ככל הניתן. הן מבחינה פיזית, מבחינה תזונתית והן מבחינה נפשית. לא סתם נאמר: "נפש בריאה בגוף בריא". מכיוון שהתזונה שלנו משולבת עם האימון הגופני, למה שאנו צורכים אחרי האימון יש משמעות רבה. הנה כל הטיפים מדוע כדאי לנו לאכול חלבונים לאחר שאנו מתאמנים.

שיקום השרירים בגופינו

בזמן שאנו מתאמנים, מרימים משקולות ומתאמצים, כך גם השרירים בגופינו. בזמן האימון נוצרים קרעים מיקרוסקופיים. מטרת הקרעים הללו היא למעשה עזרה לגוף בבניית השריר מחדש באופן מיטבי יותר.

אבני הבניין של הגוף

בחלבונים קיימות חומצות האמינו שהן אבני הבניין של הגוף שלנו. אומנם גופינו מייצר חומצות אמינו באופן טבעי, אך ישנן חומצות אשר ניתן לקבל אך ורק דרך מזון המכיל חלבונים.

היסוד לבניית שרירים

כדי לבנות את השריר נכון, מומלץ שבסוג החלבון אותו אנו צורכים יהיה לאוצין. (לאוצין היא חומצת אמינו אשר הגוף יכול לקבלה רק דרך מזון) היא נמצאת בעיקר במוצרים המכילים חלב כגון: מי גבינה, משקאות חלביים, יוגורט, רוויון וכדומה.  

חלון ההזדמנויות

זהו הזמן מיד לאחר האימון אשר נע בין חצי שעה לשעתיים עד תום האימון שבו זרימת הדם עדיין מואצת, והוא הזמן הטוב ביותר לצריכת החלבונים כדי לסייע לבניית השרירים מחדש. כמו כן, אכילה לאחר האימון מורידה את הסיכון בפציעות ספורט ומאפשרת לגוף התאוששות מהירה.

שמירה על חוזק וחוסן הגוף

חשוב לדעת שצריכת החלבון אינה מיועדת רק לספורטאים או לכל אדם העוסק בפעילות גופנית. כאשר אנו מתאמנים נוצרת סינתזה בגוף, ומשום שאנו צורכים חלבונים לאחר האימון השפעת האימון מתחזקת בגוף שלנו.

היכן ניתן למצוא חלבונים?

ישנם מקורות מזון רבים שבהם ניתן למצוא את החלבונים, ביניהם תמצאו, דגים, עופות, בשר, ביצים ומוצרי חלב. אם אתם צמחוניים או טבעוניים, תוכלו למצוא אותם במוצרים שונים המכילים סויה, קטניות, טופו, עדשים, חומוס ואפונה כאשר כדי לקבל את החלבון, יש לשלבם עם פחמימה כמו לחם, דוחן, פסטה אורז ועוד.

לסיכום, כפי שאתם מבינים, הסיבות לאכילת החלבון מיד לאחר האימון נובעות מהחשיבות שבשיקום השרירים, חיזוק הגוף, שמירה על בריאות הגוף שלנו וההבנה שלחלבון יש אכן תפקיד חשוב ואקוטי עבור השרירים הקיימים בגוף שלנו. אין זה משנה אם עסקנו בהרמת משקולות או בפעילות אירובית כמו שחייה או ריצה ואף בפעילות אנאירובית כמו יוגה, TRX, עיצוב וחיטוב ועוד.

חשוב שתזכרו שחוץ מחלבונים יש להקפיד על שתיית מים מרובה וגם חשוב לאכול על פי תפריט מותאם אשר יסייע לכם לצרוך את כל אבות המזון בכמות הנכונה כאשר אתם עוסקים בפעילות גופנית על בסיס קבוע.