מיצוק העור

על איך לשמור על עור מוצק?

העור שלנו הוא האיבר הגדול ביותר בגופנו, ודורש תחזוקה נאותה על מנת להמשיך לשווק אותנו בצורה הטובה ביותר כאנשים בריאים וצעירים. הדבר נכון עוד יותר כשמדברים על עור הפנים – שהוא כרטיס הביקור שלנו. השמירה על עור מוצק וצעיר מעסיקה נשים וגברים שבוחרים לנסות מגוון מוצרי אנטיאייג'ינג, טיפולי פנים ואף ניתוחים. מה הן הדרכים הקיימות היום לשיקום עור הפנים ולמראה מוצק?

מבנה העור שלנו וממה הוא מושפע

העור שלנו מורכב מ-3 שכבות. השכבה החיצונית ביותר היא שכבת האפידרמיס, שמתחלפת כל הזמן בתאים חדשים. השכבה השנייה נקראת שכבת הדרמיס. שם נמצאים סיבים רבים של אלסטין ושל החלבון קולגן, חומרים אשר אחראיים על טיב העור שלנו – מוצק, רענן וצעיר. שינויים בחומרים אלה מתרחשים ככל שאנו הולכים ומתבגרים, וכן כתוצאה מאורח חיים לא בריא: עישון, חשיפה לשמש ותזונה לא נכונה. השכבה הפנימית ביותר היא שכבת ההיפודרמיס, שהיא שכבת השומן של הגוף שמשמשת לבידוד ולשמירה על חוף הגום.

מיצוק העור – מה זה אומר?

תהליך מיצוק העור הוא תהליך במסגרתו מגרים את האלסטין ואת הקולגן לחדש ולמצק את העור, ומעודדים התחדשות של תאים ושיפור זרימת הדם בעור הפנים. התוצאה בטיפול מסוג זה היא שיפור מרקם העור, טשטוש צלקות והסרת כתמים, ריפויו והחזרת הצבע ללחיים, תרתי משמע. כיום ישנם טיפולים שונים למיצוק העור – פולשניים ושאינם פולשניים.

מה הם הדרכים למיצוק העור?

  • תכשירי קוסמטיקה – תכשירים המכילים חומרים פעילים בריכוז גבוה, לרוב צמחיים, אשר מעודדים תיקון כתמי גיל והתחדשות העור. מבין כל האפשרויות, טיפול באמצעות תכשירי קוסמטיקה נחשבים להכי פחות אמינים.
  • חומצה הילארונית – חומצה המוזרקת בנקודות שונות בעור הפנים, היכן שהוא שקוע או נפול, ונותנת נפח. החומצה שומרת על לחות העור ומזינה אותו. בדרך כלל, אפקט העור המתוח והמוצק נשמר עם החומצה ההילארונית למשך פרק זמן של חצי שנה, אז יש לחזור על הפעולה.
  • טכנולוגיית גלי רדיו – טכניקה למיצוק העור באמצעות טיפול לא פולשני. מכשיר למיצוק העור באמצעות גלי רדיו מחמם את שכבות העור הפנימיות מבלי לפגוע בשכבת העור העליונה, ובכך מחדש ייצור קולגן ואלסטין, תורם לשיפור מראה העור ומטשטש כתמים וקמטים. את הטיפול במכשיר גלי רדיו ניתן לבצע במכוני יופי שונים או ברכישה של מכשיר ביתי.
  • מיצוק העור בלייזר – טיפול מעמיק יותר, כאשר עור הפנים סובל מקמטים עמוקים וממרקם שאינו אחיד – עור מצולק או מחוטט.

למי מתאים הטיפול?

טיפול למיצוק העור והצערתו מתאים לגברים ולנשים כאחד, הסובלים מתסמיני הגיל ומעוניינים במראה עור פנים צעיר, רענן ומתוח. ניתן לבחור בטיפולים שאינם פולשניים ומתאימים למקרים קלים עד בינוניים כמו טיפול בטכנולוגיית גלי רדיו, ובמקרה של עור פנים שדורש שיקום דרסטי – טיפול למיצוק העור באמצעות גלי לייזר.