הגדלת חזה

כל מה שצריך לדעת לפני ניתוח הגדלת חזה

חזה יפה ושופע הוא משאת נפשן של נשים רבות, לכן אין זה פלא שניתוח הגדלת חזה עומד בראש טבלת הניתוחים הפלסטיים. מהם הסיכונים? כיצד יש להיערך לפני הניתוח ועל מה לשים דגש בבחירת רופא מטפל? כל המידע מחכה כאן.

הסיכונים בניתוח הגדלת חזה ודרכי התמודדות

כמו בכל הליך פולשני ניתוחי ישנם סיכונים גם בניתוחי הגדלת חזה נסקור כעת את הסיכונים האפשריים ואת דרכי ההתמודדות עמם:
1. הפרעות בתחושה – יתכן מאוד שלאחר ניתוח הגדלת חזה יחול שינוי בתחושה בין אם מדובר על רגישות יתר ובין אם מדובר על היעדר רגישות בכלל. מקרים אלו אינם שכיחים, אך כשהם קיימים יש לגשת בשנית אל הרופא המטפל.

2. דימומים סביב השתל – תופעה שעשויה לקרות לעתים נדירות ובטווח השתיים עשרה שעות שלאחר הניתוח. במקרים מסוימים יכולה להופיע אחרי מלווה גם בנפיחות. במקרה זה – אין לדחות את הטיפול ויש לגשת בשנית לרופא המנתח על מנת לעבור ניתוח נוסף.

3. מראה הפטמה – פטמה בולטת או פטמה שזזה הן תופעות שעלולות להופיע לאחר הניתוח ובדרך כלל נוצרות בשל אי לבישת חזייה. הפתרון במקרה זה נגיש ופשוט, רכישה של חזייה בעלת מראה נעים או רכישה של פטמות משי הנדבקות לגוף.

4. ייתכנו קשיים בהנקה ארוכה – בעיקרון, אין מניעה להניק לאחר ניתוח הגדלת חזה, יחד עם זאת ייתכן מאוד וצורתו של השד תשתנה לאחר הנקה ארוכה.

5. זיהומים – יתכנו זיהומים כתוצאה מהחדרת השתל לגוף. הטיפול מתחיל בטיפול אנטיביוטי ועשוי להסתיים בהוצאת השתל.

6. צניחת שדייםהגדלת חזה עלולה להעמיס על רצועות הכתף והגב, וככל שהשתל גדול יותר כך קיים גם הסיכון לצניחת שדיים. במקרים אלו חשוב להיעזר בחזייה טובה, ויתכן ובהמשך יידרש ניתוח הרמת חזה נוסף.

כיצד יש להיערך לפני ניתוח הגדלת חזה?

קיימות מספר פעולות הנדרשות כהכנה לניתוח הגדלת חזה ומטרתן לסייע לרופא לאמוד את מצבך הרפואי ולאפשר ביצוע ניתוח בטוח. הנה הפירוט המלא:
1. עישון – יש לחדול מעישון כשלושה שבועות בטרם מועד ביצוע הגדלת חזה וכשלושה שבועות לאחר הניתוח.

2. תרופות – אין ליטול אספירין או כל תרופה אחרת שמטרתה לדלל דם וכן אין ליטול ויטמין E

3. מציאת החזה האהוב – חפשי ברשת את צורת החזה שתרצי לקבל לאחר הניתוח. כך שהרופא יוכל לבחון את מידת ההתאמה ולכוון את הטיפול בהתאם לרצונך.

4. רכשי חזייה מבד נעים ונח ועם סגירה קדמית – והעדיפי חזייה שתתאים למידת החזה החזויה שלך לאחר הניתוח, בחרי בחזייה רפויה שתקל על הליך ההחלמה.

5. צום – כיוון שניתוח להגדלת חזה מתבצע בהרדמה מלאה יש לצום כעשרים וארבע שעות בטרם הניתוח. חשוב לתאם את מועד תחילת הצום עם הרופא המטפל.

על מה לשים דגש בעת בחירת הרופא המטפל?

תחום הרפואה האסתטית בישראל פורח ומשגשג, יחד עם זאת את נדרשת לבחון רק רופא מטפל אחד שילווה אותך בתהליך ויבצע את המעקב. הקפידי לבחור במרפאה שנעים לך להגיע אליה וברופא קשוב, המשרה אווירה נעימה, נינוחה ובעיקר מתייחס לנושאים שאת מעלה ברצינות ומקצועיות. שימי לב שמדובר ברופא בעל הסכמה מתאימה לרפואה פלסטית והינו חבר באיגוד הפלסטיקאים הישראלים. בחני אם מדובר על רופא מוכר ומומלץ, תוכלי לעשות זאת על ידי העלאת בקשה ליצירת קשר עם מטופלות אחרות שעברו את הניתוח ויוכלו לשקף לך מחווייתן, ולבסוף בדקי האם הרופא מתייחס אל הסיבוכים הכרוכים בניתוח, אל המשמעויות ואל מתן פתרונות מתאימים.